Jsem obyčejnej fotografickej amatér, rád ale chodím pěšky a sem tam něco zachytím.

Po roce se konal 3. den v Centrálním parku na Severní terase v Ústí n.L., s tímto programem: tržnice a stánky s občerstvením, četníci, gangsteři, kejklíř, loutkář, kankán, charleston, dobová módní přehlídka, Karel Kahovec a Bonifanti, Nešlapeto, dětský koutek, diskotéka, kolotoče a spousta zábavy, otevření tržnice, slavnostní průvod, vztyčení vlajky Severní terasy, vystoupení Kabaret-Trn v oku, Prohibice v Čechách, vystoupení Řádu Černých rytířů, vystoupení četníků z Četnické stanice Habartov, módní přehlídka na Laguně, Ohňová show a závěrečný ohňostroj, odpoledne i loutková pohádk pro ty nejmenší, Sněhurka - pohádka v podání dětského domova Severní terasa, dětská diskotéka, prostě celý den dobré zábavy.
  • 4.9.2011
Celodenní výlet na Meteory, skalní mnišslé kláštery, poblíž města Larisa, Řecko, nad městem Kalabaka, nádherné stavby v neuvěřitelných výškách.
  • 8.6.2011
Foceno z terasy penziónu v Kamýku n.Vltavou, foťák opřený o zábradlí terasy
  • 8.8.2014
Kousek za hranicemi Německa, nedaleko Bad Schandau, jsme objevili překrásné koupaliště v lesní přírodě. Byl všední den a proto z počátku bylo hodně volno, později se koupaliště naplnilo asi z poloviny. Jak jinak v Německu, všude vzorová čistota, bazény ne kachlíkované nebo z betonu, ale všechno v nerezu včetně atrakcí. Průzračná, na někoho studená voda, v těchto vedrech osvěžující.
  • 20.8.2012
Omlčel jsem se na delší dobu, protože mě v závěru loňského roku a na počátku letošního roku zklamalo zdraví. Úplně jsme musel musel přerušit své courání po výletech včetně fotografování. Nejprve se mě nedostávalo dechu, problémy s chůzí, tep i v klidu až 140/min. to znamenalo nemocnici a absolvování elektrické kardioverze na JIP. Dvakrát mě zastavili a opět nahodili srdce, což tyto problémy odstranilo, včetně srovnání aritmie a zatím se to drži dva a půl měsíce. Aby toho nebylo málo, tak začátkem prosince mě začaly ochrnovat nohy, den ode dne se chůze zhoršovala. Následovala magnetické rezonance a 30.12. nástup do nemocnice na operaci páteře. Ty proběhla urychleně ve svátek 1.1.2014. Následovala rehabilitace a ještě k tomu na kardiologii srdeční katetrizace. Prostě nejsem na toto zvyklý, za celý život jsem tak dlouhý pobyt v nemocnici neabsolvoval. Z děsný nudy jsem ale v nemocnici pořídil malým foťákem některé záběry spíše pro pobavení, zhruba polovina je z polohy ležmo z nemocničního lůžka na neurologii, rehabilitace a kardiologie. Po počáteční chůzí s chodítkem a francouzkými holemi jsem v závěru svého pobytu pořídil pár záběrů z interiéru i exteriéru nemocnice. Takže všechny Rajčeťáky moc zdravím a jdu cvičit, abych se postupně dostal do nějaké lepší formy a doufám, že zase budu courat po výletech. Ahóóój, Otta.
Cílem jednoho z výletů byl i ostrov del Ciervo, kam se provozuje t. zv. "Zdravotní turismus". Ostrov každoročně přitahuje tisíce turistů, protože teplá voda a bahno na mělčině u ostrova jsou léčivé, vhodné na reuma, lupenku, astma apod. K ostrovu jsme se dostali pěšky po pláži cca 500 m od hotelu Cavana, přebrodili jsme se asi 200 m mělčinou k ostrovu, voda po kolena. Kdysi zde prý bývala kamenitá cesta. Šlo nás asi 70 lidí a užili jsme si pořádnou srandu, každy jsme vyfasovali kyblíček na bahno. Do čista jsme se museli umýt až na hotelu.
  • 30.9.2014
Krásná malá voliéra domácího zvířectva, slepičky, holubi, kohouti, krůta, krocan, husa, kachna a nádhernej páv, u hotelu Platamon na Olympské riviéře, Řecko. Soužití perfektní, něco jako mezi námi lidmi ???.
3 komentáře
  • 1.6.2011
Hezkej den, vlakem z UL do Lovosic, busem do Třebenic, dále pěškobusem přes Klapý na Hazemburk. Zpět přes Sedlec, Úpohlavy, Čížkovice a Sulejovice zpět do Lovosic a vlakem do UL. Velký překvapení bylo, že i v dubnu hrad zavřen v pondělí i v úterý, aniž by to bylo pod kopcem i u brány nahoře inzerováno. Opět jsem tedy přelezl po skále bránu a dvě hodinky si užíval samoty v areálu hradu - paráda. Udělal jsem nějaké snímky, posvačil a hurá dolů.
Hotel Cavanna v La Manga na Mar Menoru se svými 428 pokoji byl parádní, všude vzorná čistota, výběr jídel dobrý, stolování formou bufetu, pláže čisté, venkovní bazén každodenně upravován a čištěn, zkrátka pohoda, po celou dobu 10 dní se teplota vzduchu pohybovala na 27-28 stupňů ve stínu, jedenkrát přes den pršelo a to asi jen 15 minut. V noci sprchlo asi dvakrát, zkrátka počasí nam vyšlo.
  • říjen 2014
1.5.2013 bylo v Ústí n.L. zpřístupněno Muzeum civilní obrany. Teprve dnes jsem se tam vypravil a nelitoval jsem, velmi zajímavá expozice. Muzejník p. Darius Hingar před otevřením zjistil, že zapoměl doma klíče od štol a já jako jediný čekající návštěvník u brány se nabídl, že ho odvezu domů na Střekov. Vyplatilo se, provedl mě sólo a podal perfektní výklad. Z historie: V Ústí n.L. pod skálou, na které stojí výletní restaurace Větruše, se v roce 1942 začal budovvat Luftschutz kryt I. třídy odolnosti. Stavbu prováděli mimo dobrovolníků i váleční zajatci. Celkem bylo vyraženo 750 metrů štol. V letech 1952-1956 došlo k přebudování na kryt III. třídy (atomový kryt), který byl ve správě Spolchemie Ústí nad Labem. V roce 2007 získal podzemí soukromý majitel a v roce 2012 se parta nadšenců rozhodla zde vybudovat Muzeum civilní obrany. Je zde rozsáhlá přehlídky plynových masek od r. 1920 až do současnosti, funkční strojovna vzduchotechniky, zdravotní ošetřovna, radio-telefonní ústředna a řada předmětů nalezených v okolí krytu a ve štolách. Doporučuji k prohlídce, pro děti do konce prázdnin perfektní námět k výletu.
  • 10.8.2013
Ráno to vypadalo na azůro počasí a tak jsem hned popadl foťák, batoh a vyrazil ke zřícenině hradu Blansko. Počasí se však během krátké doby změnilo, zatáhlo se, viditělnost do dálky malá. Měl jsem sebou stativ na fota do dáli z plošiny hradu, ale nevyužil jsem ho, nemělo to cenu. Vyšel jsem ze sídliště Severní terasa v UL, přes sídliště Stříbrníky a Dobětice, přes vesnici Žežice, pak do Ryjic a vzhůru na zříceninu. Odtud přes vesnici Mirkov do Neštěmic a ze sídliště Skalka trolejbuse zpět domů. Trasa cca 12 km. Cesta byla plná bahna, sněhu, ledu a málem jsem si při pádu rozbil Nikona. Jinak něco k hradu. Na zalesněném čedičovém vrchu nad Žežicemi u UL je zřícenina hradu Blansko (545 m n.m.). Hrad byl prvně zmíněn v roce 1401 jako Blankenstein. Od počátku 15. století byl v držení Vartenberků. Na konci 16. století bylo panské sídlo přemístěno z Blanska na zámek v Krásném březně. Hrad se pak používal jako vězení a od třicetileté války chátral. Dnes jsou zde dochovány zbytky hradního paláce s torzy bašt a věže. Z vyhlídkové plošiny je za pěkného počasí daleký kruhový výhled na České středohoří, Lužické hory a Tiské stěny. Já jsem ale utřel nos.
Počasí solidní a tak jsem si naplánoval podle mapy menší výlet cca 18 km okrajem Ústí n.L. Vyrazil jsem ze Hvězdy na Klíši směrem na Střížák a odtud jsem chtěl pokračovat přes Střížovice, Český Újezd, kolem staré plynárny, přes golfové hřiště, Habrovice, Strážky, Chuderovec a Chuderov zpět na Severní terasu. Ovšem chyba lávky a pro mne velký průšvih. S kopce dolů na úzké silnici za Střížovicemi jsem nějak blbě došlápl na krajnici a následoval držkopád s dvěma foťáky na krku, které mě zabránily použít ruce, přímo na obličej na asfalt. Při úderu hlavou o zem jsem si rozbil nos, rozsekl ret (zulby vydržely), pohmoždil si ruku, koleno a k tomu různé odřeniny. Celý zakrvácený jsem vstal a sbíral foťáky. Oba, Panasonic i Nikon 5100 jsem totálné rozbil, objektiv na Nikonu 55-200 snad vydržel díky nasazené sluneční cloně, která praskla. Zavolal jsem manželce do práce, aby pro mne přijela autem. Jsem debil a co z toho plyne. Na svý narozeniny, které mám za měsíc, jsem si přál seskok padákem. Takže z toho nebude nic a raději dám dohromady prachy na nový foťák. A důsledek je, že se tedy na Rajčeti nějaký čas odmlčím. Mám sice stařečka kompakt Konicu-Minoltu Z3 (pouze na 1 GB kartu), ale je také částečně praský. Ale asi to zkusím. Tak zatím ahóóój. Otta.
Nějak mě pobolívá noha, ale abych doma nehnil, využil jsem dnešního, vyjímečně krásného počasí v UL a udělal si menší procházku do okrajové čtvrti UL a nafotil 1. kostel z pěti z okrajových čtvrtí UL. Teď je na to vhodná doba, kostely jsou odhalené, protože opadané stromy nebrání výhledu. Tři zbývající ze středu města zatím vynechám, tam okolo žádné stromy nejsou. Tak tedy "Kostel sv. Václava" ve Skoroticích. Ten byl postaven v letech 1748 - 1755 na místě staršího kostela doloženého již v roce 1352. Jedná se o jednolodní obdélníkovou stavbu s polokruhovým presbytářem. Skorotice jsou od roku 1980 součástí krajského města Ústí n.L. Stavbu obklopuje starý skorotický hřbitov, je farním kostelem zdejší římskokatolické farnosti a pravidelně se zde konají bohoslužby (první sobotu a třetí neděli v měsíci). U kostela rostou čtyři památné stromy lípy velkolisté, chráněné od roku 1994. Mezi nimi stojí barokní krucifix.
Vše zachyceno při mých pěších toulkách, každý posed je vlastně originální dílo, proto je to zajímavé...
  • srpen 2011 až duben 2013
Pupeny na stromech už začínají pomalu rašit a tak jsem rychle vyrazil nafotit děčínský zámek z pohledů, které obvykle nejsou k vidění přes zelené stromy. Zámek Děčín leží na skalním ostrohu nad soutokem Labe a Ploučnice. Jeho historie se datuje již k 10. století n.L. Ve 13 století bylo původní hradiště přestavěno na královský hrad. Původní hrad prošel mnohla přestavbami až do dnešní podoby zámku, která byla nejvíce ovlivněna hraběcím rodem Thuln-Hohenstein. Po druhé světové válce zde sídlila nejdříve naše posádka pohraniční stráže a po roce 1968 pak dvacet let sovětská armáda. Zámek dostal hodně zabrat. Od roku 1989 je postupně obnovován až do dnešní krásné podoby. Součástí zámku je také Růžová zahrada a nádherně obnovené Jižní zahrady.
Po rozbití držky a foťáků v úterý, mě moje hodná žena řekla, kup si novej foťák, jinak s tebou nebude k vydržení. Takže hned ve čtvrtek jsem vyrazil a ve fotolabu zakoupil Nikona D 7000 - můj sen. Průjezdem Splavů a Jestřebí autem, ne pěšky, jsem hned pořídil první cvaky novou hračkou. Je to těžkej foťák jako kráva, ale moc se mě líbil, asi budu spokojenej.
Ve městě Ústí nad Labem se v průběhu 19. století postupně zvýšil počet protestantských rodin. Již v roce 1849 podpořil podnikatel Carl Wolfrum zavedení soukromé evangelické školní výchovy v UL. A když roku 1861 získali protestanti zrovnoprávnění s katolíky, bylo nutné pro potřeby protestantů něco udělat. První samostatný evangelický farář působil v Ústí nad Labem od roku 1880. byl to Friedrich Albert de Harde. Po de Hardovi přichází roku 1883 mnichovský rodák Albert Gummi, který roku 1899 inicioval založení spolku, který by mohl shromáždit prostředky na výstavbu kostela. Základní kámen kostela byl položen roku 1904. Staba probíhala dle plánů architekta B. J. Zeigfsiga z Lipska a kostel byl již 30. dubna 1906 dokončen. Po roce 1945 kostel využívají pro duchovní službu, ale také pro kulturní akce a výstavy, Církev československá husitská a českobratrská církev evangelická.
  • 25.2.2015
Tentokrát jsem prošel 7 ulic v UL a to ulice Koněvova, Stará, Králova výšina, Rooseveltová, Winstona Churchilla, Horova, Pařížská. Doufám, že i tyto snímky budou ke shlédnutí. Přeji hezký den.
  • 29.3.2012
Od zámku v Zahrádkách jsem dále pokračoval do kaňonovitého údolí Peklo, které je Národní přírodní památkou a vede mezi kvádrovými pískovci podél Robečského potoka. Dno údolí představuje ideální prostředí pro výskyt nivní vegetace. Dominantním druhem teď na začátku jara je chráněná bledule jarní, rostoucí zde v populaci několika set tisíc exemplářů. Je to tak krásný pohled, že o výkendu to zde je jako na Václaváku a proto jsem se tam vypravil raději ve všední den. Doporučuji každému, je to neskutečný a překrásný relax.
Na jedné straně rukávu pevniny La Mangy bylo krásné pobřeží a pláže středozemního moře, vzorově čisté (možná z důvodu konce sezóny), průzračná voda, velmi jemný písek (až jsem měl strach o foťáky), idylka...
  • říjen 2014
  • 2020
Pokračování seriálu o kostelech v UL, ještě zbývají dva, ten nejznámější zv. šikmý kostel a odsvěcený kostel sv. Vojtěcha. Tak tedy kostel sv. Floriána. Již od roku 2011 probíhala rekonstrukce a obnova zničeného kostela sv. Floriána u zámku v Kr. Březně v Ústí nad Labem. Kostel byl zcela zdevastován a prakticky určen ke zbourání. Po převzetí zámku v Kr. březně Státním památkovým ústavem se začalo s obnovou i tohoto krásného kostelíku. Vrátily se do něj po 14 letech i tři nové zvony, Florián, Marie a Kalvárie. Jeden zmizel v roce 1917 a dva zbývající rozbili zloději na kusy v roce 1999. Tři nové zvony pochází z Holadska a byly vyrobeny za cca 250 tisíc korun. Ministerswtvo kultury investovalo do opravy kostela z investičních fondů asi 24 milionů korun. Zvony do věže byly vyzvednuty 21.10.2013 a žehnal jim litoměřický biskup Jan Baxtant. V kostele jsou již nyní každou soboru pravidelné bohoslužby.
  • 25.2.2015
Noční zimní snímky soch a plastik v Centrálním parku sídliště Severní terasa v Ústí n.L. Sochy sem byly svezeny z různých míst sídlišť Severní terasa, Dobětice a Stříbrníky. Park tím získal na kráse, je velmi pěkný a je koncipován kolem vodní plochy laguny, která je využívána v létě i v zimě. Každá návštěva, která k nám do UL přijede, park obdivuje.
2 komentáře
  • 5.1.2011
Pár fotek, sice méně kvalitních, stažených z videa z foťáku. Je to ze zápasu Los Nemehlos vs. Šmoulíci, kde my jako domácí jsme dostali na zadek od teplických borců. V polovině soutěže jsou Šmoulové druzí, my pátí z deseti mužstev. Nemehlos prohrál 3-9.
  • 26.1.2012
Poslední dubnový den se už tradičně koná na Severní terase v UL pálení čarodějnic v nejkrásnějším parku krajského města. Při té příležitosti se otvíralo dětské hřiště po rekonstrukci, bylo zde množství krásných pouťových stánků s různými dobrůtkami jak pro děti, tak pro dospělé. Takovou návštěvu jsem na našem sídlišti ještě nezažil. Na závěr byl ohňostroj, to už jsem ale slavil se svojí č.........í doma. Ahóóój, zdravím všechny čarodějnice, doufám, že měly na koštěti měkké přistání.